onsdag, april 05, 2006




it's getting COLDER

a big excuse to everyone who really reads this crap... me is just collecting the music of the day, and this day it is german again... sorry for anybody who cannot understand this language. unfourtunately it will probably come together with the not knowing of cora frost, which is a bereavement!! if you ever get the chance to see this extraordinary beautiful AND gifted woman on stage, go there! even if it is in outer space!!! which probably could happen... anyway, the brilliance of miss frosts lyrics will kept secret to nongermanspeaking readers (what am i talking about, who should read this) but it has to be now. yesterday i recovered my cora frost collection, and the whole night i couldn't find any sleep because of constantly asking myself about which song i should post here .... maybe we just start the cora frost weeks =D

and maybe i try to translate some of her songs - which is really, really difficult because she is a genius! but anyhow, short synopsis... the song is about a young farmersdaughter who prays to holy mary for sending her a sign. because she (not mary!) fell madly in love with a girl from the city who builds herself a house on the other side of the hill (and - which is my favourite passage - looks like dolph lundgren and the girl dreams about making her frenchfries) she worries about the reaction of her family, but still wants to kiss the citygirl - in the calfstable. it's a wonderful lovesong including such romantic words as "concrete mixer" "schupfnudel" (a type of thick noodles made of potato, flour and eggs) and "quarry" - to which she will listen... i TOLD you, miss frost is a genius... it ends with the (diletantic translated) sentense: help me, maria, i'm not normal, you know you will find me near the cattle.

artist: cora frost
song: wildschweinserenade (boarserenade)
album: starimbiss

maria, mein herz, hilf mir,
maria, was soll ich tun.
auf der anderen seite des hügels,
siehst du die städterin ruh'n

sie ruht unter weißem mondlicht,
ihr körper liegt sportlich und schlank,
gefüllt mit schupfnudeln und pudding,
und ich bin vor liebe ganz krank.

ich weiss nicht, darf ich sie küssen
maria, in den kälberstall zieh'n,
um zwischen den weichen schnauzen
ihre schnauze zu küssen im knien

maria, ich muss schon früh aufstehn,
ich rieche dann noch nach den küh'n
maria mein herz ist trotzdem ein vogel,
mein schwalbenherz fliegt zu ihr hin

sie steht an der betonmischmaschine
ich sehe genau die gestalt
sie arbeitet sogar im winter
sie baut ein haaus und es ist bitterkalt

vom mondlicht umgleißt ist ihr körper
sie arbeitet bis tief in die nacht
sie sieht aus wie dolph lundgren
und ich hätte ihr pommes gemacht

maria ich möchte neben ihr steh'n
und arbeiten ruhig und ganz still
und später dann mit ihr squashen
und am abend ein mensch-ärgere-dich-nicht-spiel

ich möchte auch mit ihr heuen
und traktor fahr'n, kälber gebär'n
im kuhstall dann melken gemeinsam,
warme milch trinken, steinbrüche hör'n

meine mutter, die wird mich nicht mehr kenn,
mein vater kommt betrunken nach haus
meine schwester wird sich furchtbar erschrecken
maria, vielleicht sperren sie mich dann aus

maria, wirst du mir verzeihen,
wenn ich dann spätr bereu
ich würde mich wahnsinnig freuen
und zu zweit schafft man auch viel viel mehr heu

maria es ist jetzt drei könig
schenk' mir aus deiner kron' einen stern
und sende mir dann ein zeichen,
ich denke du tust das gern

lass dann dn stern aufglimmen
ich folg' ihm nach königsart
lauf' ich durch den schnee auf den hügel,
das ist das zeichen, auf das ich wart'

wir feiern dann wildschweinserenaden
küssen kalbszart und der kühlschrank ist voll
und um vier muss ich dann wieder aufstehn
maria, hilf mir, ich lieb sie so doll

jetzt melk' ich hier die kühe und fass' mich mit mühe
ich liebe ein mädchen aus der stadt
ich melk hier die kühe, maria ich glühe
hilf mir maria, ich bin krank und matt

hilf mir, maria, mein schmerz meine qual
maria, hilf deinen kindern
hilf mir maria, ich bin nicht normal
du weißt, du findest mich bei den rindern.